• 1,5% dla Klubu SZANSY

Obóz wędrowny w Pieninach 2021

W dniach 04-08.10.2021 Stowarzyszenie Na Rzecz Warsztatu Terapii Zajęciowej zorganizowało imprezę turystyczną „Obóz Wędrowny w Pieniny – czas powrotu”. Zgodnie z Umową Nr 7/SKRTosd/2021 z dnia 21 września 2021 roku w zadaniu wzięło udział 20 osób niepełnosprawnych i 5 opiekunów-wolontariuszy.

Po sprawdzeniu temperatury wszystkim uczestnikom wyjazdu, 4 października 2021 roku wyruszyliśmy realizować kolejne zadanie dla osób niepełnosprawnych członków Stowarzyszenia „SZANSA”. Po spokojnej drodze rozlokowaliśmy się w Hotelu „Pieniny” w Niedzicy, gdzie zgodnie
z zasadami dotyczącymi stanu epidemii uczestnicy rozlokowani zostali w pokojach. Po zapoznaniu się z najbliższą okolicą, przedstawieniu planu na najbliższe dni oraz przekazaniu ustnym informacji o tym kto dofinansował zadanie postanowiliśmy wykorzystać infrastrukturę wokół miejsca zakwaterowania i dzięki doświadczeniu opiekunów zapoznać z zasadami gry w golfa, wykorzystując pole do minigolfa.

Kolejny dzień to jeden z ważnych punktów zadania, czyli spływ przełomem Dunajca. Spływ tratwami, to dla niektórych osób nie lada wyczyn, ponieważ tratwy te to pięć połączonych ze sobą czółen, każde o wymiarach ok 6 m x 0,5 m, co pozwala na pomieszczenie w takim zestawie ok. 10 osób dorosłych
i dwóch flisaków. Tradycyjnie tratwy te wymoszczone są w środku jedliną lub świerczyną, a do ich sterowania niezbędne są spryski, czyli specjalne, długie żerdzie. Od momentu wyruszenia rozpoczyna się przyjemna ale długa podróż, która zajmuje 2-3 godziny, w zależności od poziomu wody w rzece. Spływ rozpoczął się w Sromowcach Niżnych, a zakończył w Szczawnicy. Po zakończonym spływie wyruszyliśmy tym razem na wycieczkę pieszą Wąwozem Homole. Dzięki doświadczeniu i wzajemnej pomocy przeszliśmy dosyć niebezpieczną drogę (mokre i śliskie kamienie). Po przybyciu na miejsce noclegu i po zasłużonym posiłku w nagrodę za trudny dzień każdy otrzymał coś regeneracyjnego na słodko i ponownie wykorzystaliśmy infrastrukturę hotelu i tym razem każdy chętny mógł skorzystać z lekcji tenisa ziemnego. Kolejnego dnia to już typowo turystyczny dzień, więc zamek, wozownia i tama w Niedzicy zwiedzone, a po południu skorzystanie z infrastruktury właścicieli miejsca naszego noclegu i gry w bowling i inne gry zręcznościowe. Po zasięgnięciu opinii miejscowych przewodników turystycznych postanowiliśmy zmienić plany i ze względów bezpieczeństwa zrezygnować ze zdobywania szczytów „Trzy Korony” i „Sokolica”. Zmieniliśmy kierunek wędrówek i pojechaliśmy w Tatry, gdzie wszyscy dotarli na Rusinową Polanę, gdzie mogliśmy obserwować piękną panoramę Tatr. Następnie pojechaliśmy do Zakopanego i wyjechaliśmy na Gubałówkę gdzie z innej perspektywy mogliśmy podziwiać panoramę Tatr jak i same miasto Zakopane. Wieczorem po powrocie na wszystkich czekała niespodzianka, czyli pizza dla każdego.

Ze względu na panujący stan epidemii okazało się że część miejsc, które mieliśmy zwiedzić była niedostępna – stan pogody ze względu na bezpieczeństwo uczestników nie pozwolił również na realizację wędrówki pieszej na Trzy Korony i Sokolicę,

„Obóz Wędrowny w Pieniny – czas powrotu” był realizowany zgodnie z zasadami określonymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, a także wytycznymi Ministerstw Zdrowia, Edukacji Narodowej, Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

Print Friendly, PDF & Email

Brak możliwości komentowania.

• Wsparcie finansowe na działalność Stowarzyszenia „SZANSA” można przekazywać na konto:
    Bank PEKAO S.A. 61 1240 5035 1111 0000 5568 4819 z dopiskiem „Na działalnosć statutową”